Arkema x Coface - תוכנית מותאמת אישית וגישה שיתופית – אסטרטגיה מנצחת

מומחיות גלובלית בניהול סיכונים, איכות שירות ודיאלוג מתמשך: כל המרכיבים להצלחה ולקשר ארוך הטווח שנבנה עם Arkeme, קבוצת התעשייה הבינלאומית, הבוטחת בCoface- כמעט עשר שנים ובתוכנית הביטוח אשראי Coface Global Solutions-.

Arkema, לשעבר ענף הכימיקלים (ללא נפט) של קבוצת טוטאל, הידועה כ-Atofina, נוסדה בשנת 2004 בעקבות הפרדתה מקבוצת T. כקבוצה בינלאומית הנסחרת בבורסה, Arkeme היא מובילה עולמית בחומרים ייחודיים: דבקים, פתרונות ציפויים, חומרים מתקדמים בעלי ביצועים גבוהים (פולימרים, תוספים).

תחבורה, אנרגיה, מים, בריאות, מוצרי צריכה... חומרי Arkeme נמצאים בכל תחומי חיינו היומיומיים: בין היתר, Arkeme מספקת את המוצרים המוסיפים ריח לגז, מה שהופך אותו לבטוח יותר לשימוש. ספורטאים מובילים בצרפת ומותגים תעשייתיים מרכזיים (Puma, The North Face, Mizuno) בוחרים בסוליות העשויות מ-Pebax®, האלסטומר התרמופלסטי שפותח על ידי Arkeme, שהוא החומר בעל הביצועים הגבוהים ביותר בשוק נעלי הספורט.

קבוצת Arkeme, המעסיקה 21,100 עובדים בכמעט 55 מדינות (כולל ארה"ב, סין, צרפת, גרמניה ויפן), ייצרה מכירות בסך של 9.5 מיליארד אירו בשנת 2023.

ביטוח אשראי סחר (בחלקו) עם Coface מאז 1976 תחת הנהגת קבוצת טוטאל, Arkeme החלה מחדש לאחר ההפרדה בשנת 2004. בשנת 2014, עשור לאחר היווסדה, השיקה Arkeme בקשה להצעות באמצעות שותפה הברוקרית AON.

"עדיפותנו הייתה להוציא החוצה את ניהול הסיכונים על מנת להתמודד עם האופי המבוזר של הארגון שלנו וניהול החשבונות המסחריים. הפקדת התיק העסקי שלנו בידי Coface הייתה דרך עבורנו לאופטימיזציה של המשאבים ולהבטיח שכל ישויותינו יהנו מהפתרונות של Coface." - נטלי וינשנט, מנהלת אשראי קבוצת Arkeme.

קבוצת Arkeme חיפשה גם שותף עם מומחיות גלובלית בניהול סיכונים, המסוגל לבחון סיכונים בהתאם למציאות המקומית כדי להבטיח את התפתחותה הבינלאומית. עם היווסדה, Arkeme פעלה בעיקר באירופה ובארצות הברית. באמצעות חדשנות, רכישות ממוקדות והשקעה במדינות מתפתחות, הקבוצה איזנה אסטרטגית את פעילותה והפנתה אותה לשווקים הצומחים, עם נוכחות חזקה יותר באסיה. בין 2005 ל-2023, אסיה ושאר העולם היוו 29% מהמכירות של Arkeme, לעומת 18%, אמריקה הצפונית 37% לעומת 25%, ואירופה 34% (ירידה מ-57% ב-2005).

"דיאלוג ישיר עם מומחי סיכון והערכה מותאמת של סיכונים הוא יקר ערך"

Arkeme פנתה (באופן הגיוני) לCoface, ובמיוחד להצעה Global Solutions (CGS) המיועדת במיוחד לחברות רב-לאומיות. מומחי ניהול הסיכונים של Coface וצוותי המכירות עיצבו תוכנית מקיפה, חזקה ומותאמת אישית לאופטימיזציה של ניהול התיק הגדול של הפוליסות הפרוסות על פני ארבעת קצוות העולם. כתוצאה מכך, לArkeme יש כעת מודל חוזה אחיד, עם תנאים זהים לכל ישויות הקבוצה, מה שמפשט ומאחד את ניהולן של 120 הפוליסות עבור 26,000 הלקוחות שלה, ללא קשר לגודלם או מיקומם. כלקוח CGS, Arkeme נהנית מארגון ופתרונות המיועדים לחלוטין לחברות רב-לאומיות, עם אנשי קשר ספציפיים מרכזיים ומקומיים בכל ישות כדי לנהל ביעילות את התוכנית הגלובלית המותאמת לצרכים המקומיים.

"ידיעה שהפיתוח העסקי שלנו בטוח נותנת לנו שקט נפשי רב יותר בקבלת החלטות ועיצוב האסטרטגיה שלנו. פתרונות Coface גם מקלים על עבודתי כמנהלת אשראי הקבוצה: בנוסף לתמיכה מקומית עבור כל אחת מהחברות הבנות שלנו, אני נהנית מארגון מרכזי, בפיקוח תוכנית מובילה ושופט, עימו אני מנהלת דיאלוג ישיר להערכת סיכונים מותאמת אישית: זה יקר ערך!", מנתחת נטלי וינשנט.

"מעגל של שיפור מתמיד באיכות התיק שלנו!"

במהלך כמעט עשור של שיתוף פעולה, בנו Arkeme וCoface שותפות פריבילגית. "קרבה וגישה שיתופית הן הבסיס למערכת היחסים שלנו עם צוותי Coface, שמגיבים במהירות, גמישים ומוכנים למצוא פתרונות בהתאם לציפיות שלנו והקשיים שאנו מתמודדים איתם. למרות שינויים באנשים שאנו עובדים מולם, מערכת היחסים שלנו מעולם לא איבדה תנופה. הדבר מראה שהיא לא תלויה באנשים שמנהלים אותה, אלא מבוססת על תרבות משותפת בין שתי החברות", מעירה נטלי וינשנט.

הקשר ארוך הטווח הוא גם מנוף ליצירת ערך, ששתי הארגונים ממנפים. האמון המחודש של Arkeme בCoface סייע לאופטימיזציה של תוכנית CGS. "הלקוח שלנו הוא טכנאי איכותי, מומחה בביטוח אשראי מסחרי, שמצפה - ובצדק! - לרמת שירות גבוהה מCoface. Arkeme היא חלוצה בתחומים רבים, כמו פתרונות API חדשניים. אנו מאתגרים אחד את השני, וביחד אנו מצליחים להפוך את התיק של Arkeme לביצועי יותר. החברה דינמית מאוד ובצמיחה מתמדת, מה שמצריך פיקוח בינלאומי מושלם ותיאום כדי לעמוד בציפיות הלקוח שלנו. זה מאוד מספק לראות את הקשר מתפתח בצורה חיובית", אומרת ג'ולי משון, מנהלת חשבון CGS.

"מעבר לעובדה שCoface נשארת תחרותית, רמת השירות היא גורם מכריע ואנו תמיד מנסים לשפר את החוזה שלנו. העבודה עם Coface מאפשרת לנו להגיב מהר יותר במקרה של התראה על אחד מחשיפותינו, ולמנוע טוב יותר את הסיכון של אי-תשלום בטווח הארוך. זהו מעגל חיובי שמשפר באופן מתמשך את איכות התיק שלנו לאורך זמן. בדיוק מסיבות אלו, אנו מתכוונים לכתוב דפים יפים יותר בהיסטוריה המשותפת שלנו", מסכמת נטלי וינשנט.